itretisektor | Kultúrna spoločnosť: Správa o plnení úloh vyplývajúcich z návrhu Stratégie osvetovej činnosti
  • ***Vyberanie členských príspevkov od iných osôb ako členov***

    O tom, či športová organizácia (občianske združenie) musí vyberať ročný členský poplatok aj od osôb, ktoré síce majú príslušnosť k organizácii (napr. formou registrácie alebo dobrovoľnícky vzťah) ale nie sú členmi tohto združenia, si môžete prečítať v prípadovej štúdii.
 

Vyhľadávanie 2%

Kalendár

  • Žiadne udalosti.

Kultúrna spoločnosť: Správa o plnení úloh vyplývajúcich z návrhu Stratégie osvetovej činnosti

Ministerstvo kultúry predložilo na rokovanie vlády SR, ktoré sa konalo dňa 6.7.2012, Správu o plnení úloh vyplývajúcich z návrhu Stratégie osvetovej činnosti. Stratégiu rozvoja osvetovej činnosti schválila vláda SR dňa 15. apríla 2009 uznesením č. 284, pričom obsahovo vychádza z Koncepcie rozvoja miestnej a regionálnej kultúry schválenej vládou SR v roku 2008 a nadväzuje na ciele Koncepcie starostlivosti o tradičnú ľudovú kultúru, ktorá bola vládou SR schválená v roku 2007.

Stratégia osvetovej činnosti si stanovila tri strategické ciele, v rámci ktorých boli definované konkrétne nástroje na ich realizáciu, a to

  • Zachovanie a rozvoj kultúrno-osvetových činností a siete kultúrno-osvetových zariadení.
  • Rozvoj plnohodnotného a bezpečného trávenia voľného času detí, mládeže, jednotlivca a komunít prostredníctvom kultúrno-osvetových činností.
  • Skvalitnenie systému vzdelávania a metodickej práce v kultúrno-osvetovej činnosti / rozvoj ľudských zdrojov.
Plnením väčšiny strategických cieľov a opatrení bolo poverené Národné osvetové centrum, organizácia v zriaďovateľskej pôsobnosti Ministerstva kultúry SR, ktoré je podľa zákona č. 60/2000 Z. z. o osvetovej činnosti štátnym osvetovým zariadením.

Podľa správy Ministerstva kultúry o plnení úloh vyplývajúcich z návrhu Stratégie osvetovej činnosti Národnému osvetovému centru sa nepodarilo využiť všetky svoje kapacity na dôsledné plnenie termínovaných úloh v opatreniach:

1.4 Rozvoj integrovaného Informačného systému osvetovej činnosti (ISOČ),

1.5 Zostavenie a prevádzka Centrálnej databázy kultúrno-osvetovej činnosti,

1.6 Vypracovanie Manuálu postupného zavedenia a používania Informačného systému osvetovej činnosti,

3.3 Vypracovanie štandardov vzdelávania v súlade so štandardami vzdelávania pre výkon povolaní v oblasti kultúrno-osvetovej činnosti a zabezpečenia kompatibility kvalifikácií s príslušnou úrovňou ERK (Európsky kvalifikačný rámec)

Národné osvetové centrum splnilo niektoré opatrenia len čiastočne, a to

1.8 Zabezpečenie systému monitoringu a výskumu v oblasti kultúrno-osvetovej činnosti a

2.2 Vypracovanie systému podpory a prezentácie výsledkov jednotlivých oblastí kultúrno-osvetovej činnosti.

Ministerstvo kultúry SR konštatuje problémy Národného osvetového centra pri plnení stanovených úloh, i napriek tomu, že Správa o plnení úloh vyplývajúcich z návrhu Stratégie rozvoja osvetovej činnosti je správou priebežnou.

Aj v tomto zmysle sa úloha – pripraviť návrh na reštrukturalizáciu činnosti Národného osvetového centra s cieľom racionalizácie organizačnej štruktúry a efektívne využívanie finančných prostriedkov zo štátneho rozpočtu a dlhodobého zabezpečenia udržateľnosti jeho kultúrno-osvetovej činnosti a s ňou súvisiacich prierezových aktivít a digitalizácie kultúrneho dedičstva v rámci operačného programu Informatizácia spoločnosti, vrátane prípadnej zmeny pôsobnosti a názvu inštitúcie, ktorú Ministerstvo kultúry SR zaradilo do rozpracovania Programového vyhlásenia vlády na roky 2012 - 2016 javí ako oprávnená a zmysluplná.

V závere správy sa uvádza, že Národné osvetové centrum bude aj v nasledujúcom období poverené plnením úloh vyplývajúcich zo stratégie, pričom Ministerstvo kultúry SR urobí potrebné kroky na revitalizáciu NOC vrátane posilnenia kontrolných a monitorovacích mechanizmov.

Kompletnú správu o plnení úloh vyplývajúcich z návrhu Stratégie osvetovej činnosti nájdete TU!


< Späť