itretisektor | TS: Víťazi Via Bona sú známi, zaujali originálnymi príbehmi
  • Daňový výdavok súvisiaci so zakúpením automobilu v zahraničí

    Je poplatok, ktorý zaplatila MNO za účelom uvedenia zakúpeného auta do užívania daňovým poplatkom? Odpoveď môžete nájsť v spracovanej prípadovej štúdii.
  • ***Členský príspevok v športe - občianske združenia***

    Všetko o novej právnej úprave týkajúcej sa vyberania členských príspevkov v športe a jej dopade na občianske združenia (športové kluby) si môžete prečítať v spracovanom odbornom článku.
 

Vyhľadávanie 2%

Kalendár

  • len tie MNO, ktorých úhrn 2% za rok 2014 je vyšší ako 3 320 EUR.  
    15.05. - 31.05.2016
    Povinnosť zverejniť presnú špecifikáciu použitia 2% v Obchodnom vestníku

TS: Víťazi Via Bona sú známi, zaujali originálnymi príbehmi

Víťazi ocenenia Via Bona Slovakia za rok 2010 si dnes prevzali ocenenia v deviatich kategóriách. V aktuálnom 11. ročníku to porota vôbec nemala jednoduché. Hodnotila spolu 75 nominácií a každý víťaz nesie svoj zaujímavý príbeh. Víťazmi hlavných cien Nadácie Pontis sa stali spoločnosti Orange Slovensko a Nera Networks.

Víťazi ocenenia Via Bona Slovakia za rok 2010:

HLAVNÉ CENY

Hlavnú cenu pre veľké podniky za komplexný prístup k zodpovednému podnikaniu získala spoločnosť Orange Slovensko, a.s. Cenu si od Ignacia Jacquotota, generálneho riaditeľa minuloročného víťaza VÚB banky, a.s. prevzal Pavol Lančarič, generálny riaditeľ Orange Slovensko, a.s. „Za podporu, ktorú dostávame od ľudí, sa treba aj odvďačiť. Vyzdvihol by som našu podporu OZ Návrat,“ skonštatoval P. Lančarič. Spoločnosť je aktívna aj v oblasti ochrany životného prostredia, napríklad zbiera staré mobilné telefóny, podporuje elektronické výpisy a faktúry a začína budovať stanice na solárnu energiu. Spoločnosť Orange Slovensko, a.s. ako prvá v telekomunikačnom biznise na Slovensku vytvorila aj pozíciu nezávislej ombudsmanky, ktorá rieši sťažnosti zákazníkov.

Hlavnú cenu pre malé a stredné podniky za uplatňovanie princípov zodpovedného podnikania získala spoločnosť Nera Networks s.r.o.Čo sa týka zodpovedného podnikania, zameriavame sa na tri piliere – ľudí, planétu a zisk. Našou prioritou sú ľudia. Naozaj verím, že ak pristupujeme k ľuďom poctivo a slušne, vrátia nám to každý deň stopercentnou prácou. Takisto sa snažíme eliminovať aj dopady našej výroby na životné prostredie,“ povedal Peter Stenberg, generálny riaditeľ, Nera Networks s.r.o., ktorý si cenu prevzal od Miroslava Trnku, spoluzakladateľa spoločnosti ESET, s.r.o.

Hodnotiaca komisia sa v tejto kategórii rozhodla udeliť aj Čestné uznanie za osobné nasadenie zamestnancov a chuť ísť vlastnou cestou pri presadzovaní zodpovedného podnikania. Miroslav Trnka odovzdal čestné uznanie spoločnosti Martinus.sk, s.r.o., ktorá sa vďaka ústretovému prístupu voči zamestnancom a férovosti voči zákazníkom stala najobľúbenejším a najkvalitnejším internetovým kníhkupectvom. „Riadime sa heslom: Pomaly ďalej zájdeš. Zákazníci sa nám ozývajú nielen vtedy, keď majú nejaký problém, ale aj, keď sú spokojní. To je to, čo nás posúva dopredu,“ povedal Martin Štrba, manažér divízie internetového predaja spoločnosti.

Oblasť ZODPOVEDNÉ PODNIKANIE

Víťazom Zelenej ceny za projekt v oblasti životného prostredia sa stala spoločnosť ENVI-PAK, a.s. Spoločnosť získala ocenenie za projekt priamej podpory separovaného zberu, ktorý prebieha vo viac než 800 mestách a obciach na Slovensku. Firma mohla ľahšie a rýchlejšie zarobiť, ak by sa zamerala na priemyselný odpad veľkých výrobcov. „Spoločnosť sa rozhodla ísť ťažšou cestou podpory separovaného zberu na komunálnej úrovni,“ povedala generálna riaditeľka spoločnosti ENVI-PAK, a.s. Cenu si prevzala z rúk veľvyslankyne Holandského kráľovstva na Slovensku Daphne Bergsma.

Etickú cenu za transparentnosť a odstraňovanie korupcie sa hodnotiaca komisia rozhodla neudeliť. Rozhodla o udelení Čestného uznania za prijatie opatrení a štandardov na zvýšenie transparentnosti vo farmaceutickom priemysle. Získala ho spoločnosť GlaxoSmithKline Slovakia s.r.o. za zavedenie protikorupčných opatrení do interných procesov firmy. „Rozhodli sme sa pre zásadnú zmenu, ktorá spočíva v jasne definovanej transparentnosti našich vzťahov so všetkými partnermi, s ktorými spolupracujeme,“ vysvetlil MUDr. Pavol Trnovec, Corporate Affairs Directorovi GlaxoSmithKline Slovakia s.r.o., ktorému cenu odovzdal Zoltán Demján zo spoločnosti FranklinCovey.

Cenu za zodpovedný prístup k zamestnancom získala firma ORION NOVA s.r.o. za projekt Podporované zamestnávanie pre odchovancov detských domovov z Domu na polceste vo Veľkom Slavkove. Cenu si od advokátky DDr. Michaelly Stessl z DLA Piper prevzal konateľ spoločnosti Orion Nova Iwan Hoffmans. „Najväčšou výzvou je pre mňa zohľadňovať psychologický profil každého jedného chalana. Snažíme sa rozvíjať to, v čom sú dobrí,“ povedal I. Hoffmans. Keby títo mladí nemali možnosť pracovať, podľa riaditeľa Domu na polceste Stana Gurku by mnohí z nich skončili ako bezdomovci.

Porota súťaže sa v tejto kategórii rozhodla oceniť aj spoločnosť Embraco Slovakia s.r.o. a udeliť Čestné uznanie za príkladný prístup k zamestnancom v čase povodní.V situácii, aká nastala počas povodní, sme sa snažili čo najviac eliminovať dopad na našich zamestnancov. Ich absenciu v deň povodní sme brali tak, ako keby boli štandardne v práci,“ priblížil generálny riaditeľ Embraco Slovakia s.r.o. Ing. Norbert Brath. Embraco pomohlo zasiahnutým rodinám aj finančne. Čestné uznanie si prevzal z rúk advokátky DDr. Michaelly Stessl z DLA Piper.

Cenu za zodpovedné pôsobenie na trhu získala Tatra banka, a.s. za projekt Hovoriace bankomaty pre nevidiacich. „Tatra banka umožnila nevidiacim klientom narábať s bankomatom samostatne bez toho, aby museli tretej osobe prezradiť PIN kód alebo používať akúkoľvek pomoc tretej strany,“ povedala Natália Major, členka predstavenstva spoločnosti. Cenu prevzal Michal Liday, člen predstavenstva Tatra banky, a.s. od predsedu Únie nevidiacich a slabozrakých Slovenska, Branislava Mamojku.

Oblasť FIREMNÁ FILANTROPIA

Za zlepšovanie štandardu novorodeneckého oddelenia Nemocnice s poliklinikou v Spišskej Novej Vsi získala spoločnosť Embraco Slovakia s.r.o. Cenu za dlhodobý pozitívny vplyv podniku na spoločnosť a okolitú komunitu. Spoločnosť podporuje nemocnicu viac ako 12 rokov. „Minulý rok to bola historicky najväčšia pomoc nemocnici, ktorej sme darovali šokový zmrazovač krvnej plazmy,“ reagovala Katarína Držíková z oddelenia komunikácie. Cenu si od herečky Táni Pauhofovej prevzal Ing. Norbert Brath, generálny riaditeľ Embraco Slovakia.

Cenu za odvahu podporiť náročnú tému získala spoločnosť Creative Department, s.r.o. za prípravu reklamnej kampane Staroba sa nás týka. „To, čo ma povzbudilo ísť do tejto témy je spoločenská nespravodlivosť. Myslím si, že starí ľudia sú odsúvaní na okraj spoločnosti. Považujem to za nespravodlivé, pretože sú vo veku, kedy sa nemôžu nijako brániť a pritom oni sú tí, ktorí nám pripravili to, čo si tu teraz užívame,“ vysvetlila Simona Bubánová, riaditeľka Creative Department, s.r.o., ktorej cenu odovzdal spisovateľ Tomáš Janovic.

Cenu za zapájanie zamestnancov do dobrovoľníctva získala spoločnosť RWE IT Slovakia s.r.o. za originálnu zmenu charakteru teambuildingových aktivít zo športového dňa na dobrovoľnícky deň v prospech rodinného krízového centra Dorka. „Každoročne robíme niekoľko teambuildingových aktivít. V minulosti sme ich vždy mali s nejakou témou, ale v roku 2010 sme sa rozhodli zamerať na dobrovoľníctvo a pomôcť rodinnému krízovému centru Dorka. Naši zamestnanci sa na začiatku dobrovoľníctva a práce v krízovom centre trochu báli, ale nakoniec to bol veľký úspech. Dobrovoľníctvu sa chceme venovať aj v ďalších rokoch,“ vysvetlil konateľ spoločnosti Olaf Baumann, ktorému spolu s Benediktom Willeke odovzdal ocenenie Milan Ftáčnik, primátor Bratislavy.

O víťazoch Via Bona Slovakia za rok 2010 rozhodovala v dvojkolovom hodnotení 23-členná hodnotiaca komisia v tomto zložení: Ján Bača (US Steel Košice, s.r.o.), Simona Bubánová (Creative Department, s.r.o.), Marianna Butkovská (TREND), Barbora Demešová (TV Markíza), Beata Dobová (Nadácia Integra), Gabriela Dubcová (Ekonomická univerzita v Bratislave), Iveta Griačová (Letisko Bratislava, a.s.), Beata Hlavčáková (Nadácia Pontis), Pavel Hrica (Nadácia Pontis), Marek Markuš (Oil Ppartner), Martin Mazág (Stratégie), Danka Olejárová (Centire s.r.o.), Ján Orlovský (Západoslovenská energetika a.s.), Ján Pallo (The Slovak Spectator), Dana Plášková (ECOline), Zuzka Poláčková (Európsky sociálny fond), Juraj Porubský (Forbes), Marek Roháček (o.z. Návrat), Lucie Schweizer (Schweizer Legal), Martina Slezáková (Všeobecná úverová banka, a.s.), Lenka Surotchak (Nadácia Pontis), Dagmar Šťastná (KPMG Slovensko spol. s r.o.) a Pavol Takáč (Centrum environmentálnych služieb, s.r.o.).

Podrobnejšie informácie o ocenení, procese nominovania a hodnotenia, vrátane kompletného zoznamu nominácií nájdete na www.viabona.sk.

Generálnym partnerom 11. ročníka ocenenia bola spoločnosť VÚB banka, a.s. Partnermi boli Západoslovenská energetika, a.s. a DLA Piper. Mediálnymi partnermi boli: portál Euractiv.sk, magazín Forbes, mesačník IN STORE Slovakia, tlačová agentúra SITA, mesačník Stratégie, týždenník TREND, portál Webnoviny.sk a portál Zodpovednepodnikanie.sk. Partnermi gala večera boli Bratislavské kultúrne a informačné stredisko (BKIS), Mestské divadlo DPOH a Mesto Bratislava. Podujatie Via Bona Slovakia 2010 sa konalo v rámci projektu ReSMEs, ktorý podporila Európska komisia. Za realizáciu projektu je zodpovedný výhradne organizátor.



< Späť