itretisektor | Právo,Aktuality
  • ***Návrhy novely Školského zákona ako aj Zákona č. 553/2003 Z.z. – schválené vládou SR***

    Viac informácii je možné nájsť v tlačovej správe.
  • Daňový výdavok súvisiaci so zakúpením automobilu v zahraničí

    Je poplatok, ktorý zaplatila MNO za účelom uvedenia zakúpeného auta do užívania daňovým poplatkom? Odpoveď môžete nájsť v spracovanej prípadovej štúdii.
 

Vyhľadávanie 2%

Kalendár

  • len tie MNO, ktorých úhrn 2% za rok 2014 je vyšší ako 3 320 EUR.  
    15.05. - 31.05.2016
    Povinnosť zverejniť presnú špecifikáciu použitia 2% v Obchodnom vestníku

Sociálna spoločnosť/Odborné stanovisko: Národné priority rozvoja sociálnych služieb na roky 2015 – 2020

itretisektor > Právo,Aktuality
Nedeľa, 01. 11. 2015

Národné priority rozvoja sociálnych služieb na roky 2015 – 2020 predstavujú nástroj štátnej politiky na smerovanie a prezentovanie východiskových systémových záujmov, úloh a podporných opatrení vlády Slovenskej republiky v oblasti sociálnych služieb sú vypracované v súlade s pôsobnosťou Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny Slovenskej republiky, ako ústredného orgánu štátnej správy Slovenskej republiky pri poskytovaní sociálnych služieb ustanovenou § 79 ods. 1 písm. a) zákona č. 448/2008 Z.z. o sociálnych službách a o zmene a doplnení zákona č. 455/1991 Zb. o živnostenskom podnikaní (živnostenský zákon) v znení neskorších predpisov a Stratégiou deinštitucionalizácie systému sociálnych služieb a náhradnej starostlivosti v Slovenskej republike (2011). Národné priority reagujú na aktuálne výzvy sociálnej pomoci občanom, ku ktorým patrí predovšetkým rozvoj rôznorodých služieb starostlivosti na komunitnej úrovni, vrátane potreby modernizácie sociálnych služieb. Potvrdzuje sa nimi zároveň hlavné poslanie sociálnych služieb, ktorým je podpora začleňovania ľudí do spoločnosti, sociálna súdržnosť, smerovanie k službám poskytovaným na komunitnej úrovni a rozvinutie ich potenciálu v oblasti zamestnanosti a zamestnateľnosti. Sociálne služby sa tak stávajú neoddeliteľnou súčasťou plnenia cieľov Stratégie Európa 2020. 


Čítajte viac...

Všeobecne prospešné spoločnosti: Peňažný vklad zakladateľov

itretisektor > Právo,Aktuality
Štvrtok, 29. 10. 2015

Je peňažný vklad povinný pri zakladaní neziskovej organizácii? Ak áno, akým spôsobom sa dokladuje pri podávaní návrhu na zápis do registra? Musí mať nezisková organizácia vložený peňažný vklad zakladateľov na účte po celý čas jej fungovania? 


Čítajte viac...

Športová spoločnosť/Združenia: K povinnosti mať zriadeného kontrolóra pre športovú organizáciu

itretisektor > Právo,Aktuality
Pondelok, 26. 10. 2015

V návrhu zákona o športe sme sa dočítali, že športové organizácie musia mať zvoleného vlastného kontrolóra. Čo však v prípade ak sme občianske združenie, ktoré nemá zriadený kontrolný orgán?


Čítajte viac...

Školská spoločnosť/Dane: Poplatok za odpad v škole

itretisektor > Právo,Aktuality
Štvrtok, 22. 10. 2015

Je možné vyrubiť základnej škole poplatok za komunálny odpad aj za žiakov, ktorí nemajú v obci trvalý pobyt a dochádzajú do školy z okolitých obcí?


Čítajte viac...

Legisl./Dobrovoľníctvo: Návrh novely vyhlášky k zákonu o Horskej záchrannej službe

itretisektor > Právo,Aktuality
Streda, 21. 10. 2015
Pripravili sme pre Vás legislatívnu správu k návrhu novely vyhlášky k zákonu o Horskej záchrannej službe. 

Čítajte viac...

Verejné obstarávanie: Analýza najčastejších porušení zákona o verejnom obstarávaní za 1. polrok 2015

itretisektor > Právo,Aktuality
Utorok, 20. 10. 2015

Analýza najčastejších porušení ustanovení zákona č. 25/2006 Z.z. o verejnom obstarávaní v platnom znení predstavuje analytický materiál, ktorý je vypracovaný Úradom pre verejné obstarávanie, podkladom ktorého sú v sledovanom období ukončené kontroly verejného obstarávania, ukončené konania o námietkach, vydané metodické usmernenia a vydané rozhodnutia Rady úradu.

Cieľom Analýzy najčastejších porušení ustanovení ZVO je poskytnúť prehľad o najčastejšie sa vyskytujúcich porušeniach zákona o verejnom obstarávaní vo forme, ktorá bude kvantifikovať a odzrkadľovať intenzitu vyskytovania sa jednotlivých porušení zákona o verejnom obstarávaní v procese verejného obstarávania a na základe dosiahnutých výsledkov prispieť k čo najväčšej možnej eliminácii výskytu jednotlivých porušení zákona o verejnom obstarávaní.


Čítajte viac...

Školská spoločnosť: K možnosti presunu finančných prostriedkov z prevádzkových na osobné náklady

itretisektor > Právo,Aktuality
Utorok, 20. 10. 2015

Na stránke Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu SR sú pevne stanovené percentuálne podiely na osobné a prevádzkové náklady. Môže zriaďovateľ školy nejakým spôsobom presunúť finančné prostriedky z prevádzkových na osobné náklady alebo naopak? Ak áno, za akých okolností sa to dá urobiť?


Čítajte viac...

Školská spoločnosť: Kompetencia zriaďovateľa presúvať dotácie obce/VÚC na mzdy a prevádzku

itretisektor > Právo,Aktuality
Utorok, 20. 10. 2015

Môže zriaďovateľ viacerých súkromných škôl a školských zariadení, ktoré sú financované z prostriedkov miest a obcí presúvať finančné prostriedky medzi jednotlivými organizačnými zložkami?


Čítajte viac...