itretisektor | Charitatívna reklama
  • ***Open data***

    prečítajte si odborný článok, ktorý vysvetľuje ako je možné využívať open data v novom režime GDPR
 

Vyhľadávanie 2%

Kalendár

  • Povinnosť zverejniť a uložiť výročnú správu v registri účtovných závierok do 15 dní po prerokovaní najvyšším orgánom športovej organizácie, najneskôr do 31. júla nasledujúceho kalendárneho roka po skončení účtovného obdobia 
    31.07. - 31.07.2018
    Uloženie výročnej správy - športové organizácie
  • registrácia do zoznamu prijímateľov na základe splnených predpokladov 
    01.09. - 15.12.2018
    Osvedčenie splnenia podmienok na 2% dane
  • Povinnosť neziskových organizácií a neinvestičných fondov 
    31.03. - 31.03.2019
    Schválenie rozpočtu

Charitatívna reklama

Inštitút tzv. "charitatívnej reklamy" bol do právneho poriadku Slovenskej republiky zavedený novelou zákona č. 595/2003 Z. z. o dani z príjmov v platnom znení, na základe ktorej sa oslobodzujú príjmy z reklám, ktoré sú určené na charitatívne účely. 

Oslobodené sú teda príjmy z reklám u vybraných právnych foriem, ktoré nie sú založené ani zriadené na podnikanie. Pôjde o občianske združenia, nadácie, neinvestičné fondy a neziskové organizácie poskytujúce všeobecne prospešné služby.

Prostriedky, ktoré sú oslobodené od dane z príjmov, musia byť použité na verejnoprospešné účely, ktoré sú predmetom činnosti daňovníka, a to:

  1. ochranu a podporu zdravia; prevenciu, liečbu, resocializáciu drogovo závislých v oblasti zdravotníctva a sociálnych služieb,
  2. podporu a rozvoj športu,
  3. poskytovanie sociálnej pomoci,
  4. zachovanie kultúrnych hodnôt,
  5. podporu vzdelávania,
  6. ochranu ľudských práv,
  7. ochranu a tvorba životného prostredia,
  8. vedu a výskum,
  9. organizovanie a sprostredkovanie dobrovoľníckej činnosti.


< Späť