itretisektor | Charitatívna reklama

Charitatívna reklama

V tomto inštitúte budeme analyzovať právne otázky, ktoré môžu vzniknúť na základe uplatňovania charitatívnej reklamy v praxi, použitia finančných príspevkov, okruhu daňovníkov a pod. Zároveň budeme informácie dopĺňať širokým spektrom judikatúry súdov a iných odborných stanovísk.

Právne predpisy :

Dôvodové správy (2)
Obsah je prístupný len pre registrovaných užívateľov.
Prosím prihláste sa, alebo ak ešte nie ste registrovaný, registrujte sa.

Na odskúšanie portálu je pre vás voľne prístupná časť Dobrovoľníctvo.
Odborné články (1)
Charitatívna reklama/Neziskové organizácie všeobecne: Inštitút charitatívnej reklamy v právnom poriadku SR
Vytvorené:23. 05. 2018
Autor:Mgr. Monika Ivanová
Zobraz celý text

Inštitút charitatívnej reklamy bol do právneho poriadku Slovenskej republiky zavedený zákonom č. 344/2017 Z. z., ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 595/2003 Z. z. o dani z príjmov a zákon č. 563/2009 Z. z. o správe daní. Tento inštitút predstavuje ďalší spôsob finančnej podpory neziskových organizácií.


Odborné stanoviská (0)
V tejto časti sa nenachádza žiadny relevatný obsah.
Príklady z praxe (1)
Charitatívna reklama: Preukazovanie použitia príjmov z charitatívnej reklamy
Vytvorené: 7. 03. 2018
Autor:Mgr. Lenka Michalovičová
Zobraz celý text

Akým spôsobom je možné preukázať použitie zaplatenej dane na účely charitatívnej reklamy? 

Súdne rozhodnutia (2)
Najvyšší správny súd ČR z 09.11.2006 - Rozdiel medzi reklamou a sponzorovaním
Vytvorené:19. 10. 2015
Autor:Mgr. Miriama Draškovičová
Zobraz celý text

Stěžovatel zastává názor, že označení sponzora nesmí obsahovat reklamní prvky; v případě, že jsou v něm obsaženy, je nutno ho považovat za reklamu a případně postihovat za nedodržování zákona o provozování rozhlasového a televizního vysílání. Dle stěžovatele nespočívá odlišnost mezi reklamou a sponzoringem v prvku za úplatu, a le v tom, že u reklamy dochází k propagaci nejen výrobce, ale i k podpoře prodeje jeho zboží, produktů, že je agresivnější a má přímo útočit na spotřebitele. Naopak sponzoring má spočívat pouze v propagaci jména či firmy sponzora. 

Najvyšší správny súd ČR z 27.06.2007 - Vzťah reklamy a sponzorovania a účel sponzorovania
Vytvorené:13. 10. 2015
Autor:Mgr. Miriama Draškovičová
Zobraz celý text

Stěžovatelka je toho názoru, že označení sponzora nesmí obsahovat reklamní prvky; jsou-li v něm obsaženy, je nutno jej považovat za reklamu. Porušuje-li tedy spot zákonem stanovená pravidla pro vysílání reklamy, je stěžovatelka dle svého názoru oprávněna postihovat takové nedodržení zákona. Stěžovatelka uvádí, že zákon neřeší důsledně, jak má sponzorský vzkaz vypadat; Stěžovatelka dále nesouhlasí s názorem městského soudu, že rozlišovacím prvkem mezi reklamou a sponzoringem je neexistence úplaty u sponzoringu. 

Odborné stanoviská k protokolom NKÚ (0)
V tejto časti sa nenachádza žiadny relevatný obsah.
Vzory dokumentov (0)
V tejto časti sa nenachádza žiadny relevatný obsah.
Register pojmov (4)
Obsah je prístupný len pre registrovaných užívateľov.
Prosím prihláste sa, alebo ak ešte nie ste registrovaný, registrujte sa.

Na odskúšanie portálu je pre vás voľne prístupná časť Dobrovoľníctvo.
Video (0)
Obsah je prístupný len pre registrovaných užívateľov.
Prosím prihláste sa, alebo ak ešte nie ste registrovaný, registrujte sa.

Na odskúšanie portálu je pre vás voľne prístupná časť Dobrovoľníctvo.

< Späť