itretisektor | TS: Minister školstva chce znížiť normatív súkromným školám

Vyhľadávanie 2%

Kalendár

  •  
    01.01. - 31.12.2019
    Od 1.1.2019 zapisovať údaje do registra MNO v rozsahu podľa zákona o registri MNO
  • do registra MNO 
    01.05. - 30.06.2019
    Povinnosť občianskych združení existujúcich pred 1.1.2019 zaslať údaje o štatutárnom orgáne do 30.6.2019
  • Neziskové organizácie poskytujúce všeobecne prospešné služby, nadácie, neinvestičné fondy a športové organizácie majú povinnosť do 30. júna vypracovať výročnú správu za uplynulý kalendárny rok 
    01.06. - 30.06.2019
    Vypracovanie výročnej správy
  • Povinnosť pre športové organizácie, ktoré sú prijímateľom verejných prostriedkov a dve po sebe bezprostredne nasledujúce účtovné obdobia mali príjem zo štátneho rozpočtu viac ako 50.000 Eur 
    01.06. - 30.06.2019
    Povinnosť športových organizácií obsadiť funkciu športového kontrolóra do 30.6. 2019
  • Neziskové organizácie poskytujúce všeobecne prospešné služby, nadácie a neinvestičné fondy majú povinnosť do 15. júla uložiť výročnú správu do verejnej časti registra účtovných závierok 
    15.06. - 15.07.2019
    Uložiť výročnú správu
  •  
    01.07. - 31.07.2019
    Povinnosť športových organizácií zverejniť a uložiť výročnú správu v registri účtovných závierok najneskôr do 31.7.2019
  •  
    01.09. - 15.12.2019
    od 1. septembra do 15. decembra je možné zabezpečiť notárske osvedčenie splnenia podmienok na prijatie 2%

TS: Minister školstva chce znížiť normatív súkromným školám

Minister školstva tvrdí, že súkromné školy zaostávajú kvalitou za školami verejného a cirkevného charakteru. Usúdil tak z výsledkov minuloročných maturít ako i testovania deviatakov základných škôl. Na stretnutí so školskými odborármi sa vyjadril, že mieni znížiť normatív súkromných škôl o tretinu, čo by podľa prezidentky Asociácie súkromných škôl a školských zariadení Saskie Repčíkovej mohlo byť v rozpore s Ústavou SR.

Ministerstvo školstva plánuje tento rok priniesť zmeny vo financovaní škôl, pretože súčasné financovanie neodzrkadľuje ich kvalitu. Medzi relevantné kritéria by sa tak mali zaradiť napr. počet žiakov v triede, uplatniteľnosť žiakov či už v ďalšom vzdelávaní alebo na trhu práce, štúdium požadovaných predmetov či odborov a taktiež iné merateľné a kvalitatívne ukazovatele.   


Spracovala: Dagmara Kubíčková, 07.01.2013
Zdroj: TASR

< Späť