itretisektor | TS: Dávku v hmotnej núdzi je treba odpracovať
  • Vážna novela zákona o neziskových organizáciách

    Osobná zodpovednosť členov správnej rady a riaditeľov n.o. - prelomenie zodpovednosti právnickej osoby prvýkrát v zákone o neziskových organizáciách - Centrálny portál pre neziskový sektor podáva podnet na RADU vlády pre MVO a Úrad splnomocnenca o okamžité riešenie tejto situácie
  • ***Úprava majetku neziskových organizácií***

    Dňa 15. 1. 2018 nadobudne účinnosť novela zákona č. 4/2018 ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 578/2004 Z. z., ktorou sa upraví nakladanie s majetkom neziskových organizácií. Viac v zverejnenej legislatívnej správe.
  • ***Newsletter č. 3***

    V stredu sme zaslali v poradí 3. Newsleter, v ktorom nájdete, mimo iné, aj manuál na prihlasovanie sa do elektronických schránok.
 

Vyhľadávanie 2%

Kalendár

  • Žiadne udalosti.

TS: Dávku v hmotnej núdzi je treba odpracovať

Od nového roku vstúpila do platnosti novela zákona o hmotnej núdzi. Podľa nej sú poberatelia dávok v hmotnej núdzi povinní odpracovať v rámci menších obecných služieb alebo dobrovoľníckych prác 32 hodín. Dávka v hmotnej núdzi momentálne predstavuje finančnú čiastku vo výške 61,60 eur. 

Poberatelia dávky v hmotnej núdzi budú vo verejnom záujme vykonávať rôzne činnosti. Okrem menších služieb pre svoju obec sa budú podieľať aj na dobrovoľníckych prácach v súvislosti s mimoriadnymi situáciami alebo sa im budú snažiť predchádzať. Okrem spomenutého môžu vo verejnom záujme vykonávať aj dozor v základných školách, na priechodoch pre chodcov v blízkosti škôl, ale aj pomáhať starším a chorým občanom. Taktiež sa môžu podieľať aj pri neformálnom vzdelávaní pri práci s mládežou.

Dozor budú zabezpečovať úrady práce prostredníctvom svojich koordinátorov. Tí budú koordinovať a kontrolovať účasť občanov v hmotnej núdzi na týchto činnostiach.

Združenie miest a obcí spolu s Ministerstvom práce, sociálnych vecí a rodiny SR v rámci pracovných stretnutí, ktoré sa uskutočnia v druhej polovici januára 2014, budú musieť doriešiť niektoré záležitosti, ako je napríklad postavenie koordinátora, rozsah administratívy, zabezpečenie ochranných pracovných prostriedkov, pracovného náradia a pod. 


Spracovala: Dagmara Kubíčková, 10.01.2014
Zdroj: TASR

< Späť