itretisektor | TS: Na Slovensku športuje len tretina detí
  • Metodika vzorov GDPR

    ekniznica.itretisektor.eu už pripravená pre vás! Spracujte si dokumentáciu GDPR sami alebo nás oslovte a spracujeme vám ju na mieru.
  • Vypracovanie výročnej správy - neziskové organizácie, nadácie, neinvestičné fondy

    Termín vypracovania určí najvyšší orgán týchto subjektov, najneskôr do 30.júna
 

Vyhľadávanie 2%

Kalendár

  • v prípade, že športová organizácia mala dve bezprostredne po sebe nasledujúce obdobia príjem zo štátneho rozpočtu viac ako 50.000 EUR ročne 
    30.06. - 30.06.2018
    Obsadenie funkcie kontrolóra - športová organizácia
  • Financie z daňových priznaní môžu chodiť na účty prijímateľom aj v iných dátumoch – v závislosti od toho, kedy má daňovník termín na podanie daňového priznania.  
    30.06. - 30.06.2018
    Prijímanie poukázaných 2% na účty prijímateľov
  • Ročná účtovná závierka musí byť overená audítorom a uložená vo verejnej časti registra účtovných závierok. 
    15.07. - 15.07.2018
    Uloženie ročnej účtovnej závierky - neziskové organizácie, nadácie, neinvestičné fondy.
  • Výročná správa sa ukladá do verejnej časti registra účtovných závierok. 
    15.07. - 15.07.2018
    Uloženie výročnej správy - neziskové organizácie, nadácie a neinvestičné fondy.
  • Povinnosť zverejniť a uložiť výročnú správu v registri účtovných závierok do 15 dní po prerokovaní najvyšším orgánom športovej organizácie, najneskôr do 31. júla nasledujúceho kalendárneho roka po skončení účtovného obdobia 
    31.07. - 31.07.2018
    Uloženie výročnej správy - športové organizácie
  • registrácia do zoznamu prijímateľov na základe splnených predpokladov 
    01.09. - 15.12.2018
    Osvedčenie splnenia podmienok na 2% dane
  • Povinnosť neziskových organizácií a neinvestičných fondov 
    31.03. - 31.03.2019
    Schválenie rozpočtu

TS: Na Slovensku športuje len tretina detí

Šport je pre značnú časť detí a mládeže na Slovensku finančne nedostupný. Mnohí rodičia si nemôžu dovoliť platiť trénerov, športoviská či výstroj. V dôsledku toho strácame nielen talenty, ktoré by mohli na olympiádach reálne zápoliť o medaily, ale zároveň vychovávame generáciu, pre ktorú je typický nezdravý životný štýl.

Potvrdil to aj reprezentatívny kvantitatívny prieskum, ktorý si nechala vypracovať spoločnosť Procter & Gamble, sponzor Zimných olympijských hier v Soči 2014. Cieľom prieskumu, ktorý realizovala výskumná agentúra AKO, bolo zistiť názory Slovákov na financovanie mládežníckeho športu a možnosti jeho podpory cez odvádzanie podielov z predaja výrobkov konkrétnych značiek.

Športové kluby majú nedostatok talentov

Osem z desiatich Slovákov si myslí, že podpora mládežníckeho športu je u nás slabá. Vyše 26 percent respondentov je presvedčených, že je „úplne nedostatočná“, a ďalších 57 percent ju považuje za „skôr nedostatočnú“. Prieskum ďalej ukázal, že aktívne športuje len necelá tretina detí, navyše iba 10 percent navštevuje športové kluby, pričom najväčšej popularite sa tešia futbal (28 %), bojové umenia (17 %) a hokej, hokejbal a florbal (15%). Až 40 percent rodičov uviedlo, že ich deti sa aktívne žiadnemu športu nevenujú.

V kluboch aktívne športujú najmä deti rodičov, ktorých zamestnanie má prevažne duševný charakter alebo ktorí dosahujú priemerné príjmy. Deti manuálne pracujúcich rodičov síce športujú pravidelne, ale nie v kluboch. Deti, ktoré sa pravidelnému športu vôbec nevenujú, pochádzajú z rodín nezamestnaných, ale paradoxne aj podnikateľov, čiže z rodín, ktoré majú najnižšie a najvyššie príjmy.

Ľudia sa podpore kúpou výrobkov nebránia

Takmer polovica opýtaných (45,2 %) nie je ochotná osobne prispievať na podporu mladých športovcov, naopak, štvrtina respondentov (24,2 %) deklarovala, že už tak v minulosti urobila. Najpreferovanejšími formami podpory sú odvádzanie dvoch percent daní pre mládežnícku športovú organizáciu alebo nadáciu (63 % z tých, čo už nejakým spôsobom prispeli) a finančný dar konkrétnemu športovému oddielu (21 % z tých, čo už nejakým spôsobom prispeli). Až s veľkým odstupom nasledujú ďalšie formy finančnej podpory, ako sú SMS, vecný dar či verejná zbierka.

Vyše polovica účastníkov prieskumu (51,4 %) pripustila, že podpora budúcich slovenských olympionikov firmami je pre nich dôvod, aby si kupovali výrobky týchto firiem. Napríklad spoločnosti Procter & Gamble a Coca-Cola venujú jedno percento z predaja svojich výrobkov v obchodnej sieti Tesco v januári a februári olympijským nádejam. Sumu v hodnote najmenej 35 000 eur prerozdelí Nadácia Slovenského olympijského výboru mladým vrcholovým športovcom.

Ako ukázal prieskum, pomoc mládežníckemu športu kúpou výrobkov uprednostňujú najčastejšie ľudia, ktorých deti športujú v kluboch. Výrazne menšiu podporu má táto forma v rodinách, kde deti síce športujú, ale mimo klubov. Ide pritom o jednu z najjednoduchších možností, ako môže každý finančne podporiť mladých športovcov bez toho, aby ho to stálo čokoľvek navyše.

O spoločnosti Procter & Gamble

Približne 4,8 miliardy krát za deň prichádzajú značky spoločnosti Procter & Gamble do kontaktu s ľuďmi na celom svete. Spoločnosť má jedno z najsilnejších portfólií uznávaných značiek vysokej kvality, medzi ktoré patria Ace®, Always®, Ambi Pur®, Ariel®, Bounty®, Charmin®, Crest®, Dawn®, Downy®, Duracell®, Fairy®, Febreze®, Fusion®, Gain®, Gillette®, Head & Shoulders®, Iams®, Lenor®, Mach3®, Olay®, Oral-B®, Pampers®, Pantene®, Prestobarba®, Tide®, Vicks®, Wella® and Whisper®. Výrobky P&G sú dostupné v mnohých častiach sveta vďaka zastúpeniam spoločnosti vo viac než 70 krajinách. Novinky a podrobné informácie o spoločnosti P&G a jej značkách nájdete na internetovej stránke www.pg.com  .

Kontakt:

Juraj Králik                                                     Zuzana Petruľáková    

Procter & Gamble Czech Republic s.r.o.             Comm s.r.o.

kralik.j@pg.com , 420 221 804 311                petrulakova@comm.sk  , 421 252 962 011



< Späť