itretisektor | TS: Na Slovensku športuje len tretina detí
  • Otvorená výzva - Nominácie na Sociálny čin roka 2016

    Viac v spracovanej tlačovej správe.
  • Predpoklad občianskeho združenia ako športovej organizácie

    O tom, kedy sa športový klub vo forme občianskeho združenia považuje za športovú organizáciu, na ktorú sa vzťahujú všetky práva a povinnosti vyplývajúce z nového Zákona o športe, si môžete prečítať v spracovanej prípadovej štúdii.
 

Vyhľadávanie 2%

Kalendár

  • Žiadne udalosti.

TS: Na Slovensku športuje len tretina detí

Šport je pre značnú časť detí a mládeže na Slovensku finančne nedostupný. Mnohí rodičia si nemôžu dovoliť platiť trénerov, športoviská či výstroj. V dôsledku toho strácame nielen talenty, ktoré by mohli na olympiádach reálne zápoliť o medaily, ale zároveň vychovávame generáciu, pre ktorú je typický nezdravý životný štýl.

Potvrdil to aj reprezentatívny kvantitatívny prieskum, ktorý si nechala vypracovať spoločnosť Procter & Gamble, sponzor Zimných olympijských hier v Soči 2014. Cieľom prieskumu, ktorý realizovala výskumná agentúra AKO, bolo zistiť názory Slovákov na financovanie mládežníckeho športu a možnosti jeho podpory cez odvádzanie podielov z predaja výrobkov konkrétnych značiek.

Športové kluby majú nedostatok talentov

Osem z desiatich Slovákov si myslí, že podpora mládežníckeho športu je u nás slabá. Vyše 26 percent respondentov je presvedčených, že je „úplne nedostatočná“, a ďalších 57 percent ju považuje za „skôr nedostatočnú“. Prieskum ďalej ukázal, že aktívne športuje len necelá tretina detí, navyše iba 10 percent navštevuje športové kluby, pričom najväčšej popularite sa tešia futbal (28 %), bojové umenia (17 %) a hokej, hokejbal a florbal (15%). Až 40 percent rodičov uviedlo, že ich deti sa aktívne žiadnemu športu nevenujú.

V kluboch aktívne športujú najmä deti rodičov, ktorých zamestnanie má prevažne duševný charakter alebo ktorí dosahujú priemerné príjmy. Deti manuálne pracujúcich rodičov síce športujú pravidelne, ale nie v kluboch. Deti, ktoré sa pravidelnému športu vôbec nevenujú, pochádzajú z rodín nezamestnaných, ale paradoxne aj podnikateľov, čiže z rodín, ktoré majú najnižšie a najvyššie príjmy.

Ľudia sa podpore kúpou výrobkov nebránia

Takmer polovica opýtaných (45,2 %) nie je ochotná osobne prispievať na podporu mladých športovcov, naopak, štvrtina respondentov (24,2 %) deklarovala, že už tak v minulosti urobila. Najpreferovanejšími formami podpory sú odvádzanie dvoch percent daní pre mládežnícku športovú organizáciu alebo nadáciu (63 % z tých, čo už nejakým spôsobom prispeli) a finančný dar konkrétnemu športovému oddielu (21 % z tých, čo už nejakým spôsobom prispeli). Až s veľkým odstupom nasledujú ďalšie formy finančnej podpory, ako sú SMS, vecný dar či verejná zbierka.

Vyše polovica účastníkov prieskumu (51,4 %) pripustila, že podpora budúcich slovenských olympionikov firmami je pre nich dôvod, aby si kupovali výrobky týchto firiem. Napríklad spoločnosti Procter & Gamble a Coca-Cola venujú jedno percento z predaja svojich výrobkov v obchodnej sieti Tesco v januári a februári olympijským nádejam. Sumu v hodnote najmenej 35 000 eur prerozdelí Nadácia Slovenského olympijského výboru mladým vrcholovým športovcom.

Ako ukázal prieskum, pomoc mládežníckemu športu kúpou výrobkov uprednostňujú najčastejšie ľudia, ktorých deti športujú v kluboch. Výrazne menšiu podporu má táto forma v rodinách, kde deti síce športujú, ale mimo klubov. Ide pritom o jednu z najjednoduchších možností, ako môže každý finančne podporiť mladých športovcov bez toho, aby ho to stálo čokoľvek navyše.

O spoločnosti Procter & Gamble

Približne 4,8 miliardy krát za deň prichádzajú značky spoločnosti Procter & Gamble do kontaktu s ľuďmi na celom svete. Spoločnosť má jedno z najsilnejších portfólií uznávaných značiek vysokej kvality, medzi ktoré patria Ace®, Always®, Ambi Pur®, Ariel®, Bounty®, Charmin®, Crest®, Dawn®, Downy®, Duracell®, Fairy®, Febreze®, Fusion®, Gain®, Gillette®, Head & Shoulders®, Iams®, Lenor®, Mach3®, Olay®, Oral-B®, Pampers®, Pantene®, Prestobarba®, Tide®, Vicks®, Wella® and Whisper®. Výrobky P&G sú dostupné v mnohých častiach sveta vďaka zastúpeniam spoločnosti vo viac než 70 krajinách. Novinky a podrobné informácie o spoločnosti P&G a jej značkách nájdete na internetovej stránke www.pg.com  .

Kontakt:

Juraj Králik                                                     Zuzana Petruľáková    

Procter & Gamble Czech Republic s.r.o.             Comm s.r.o.

kralik.j@pg.com , 420 221 804 311                petrulakova@comm.sk  , 421 252 962 011



< Späť