itretisektor | Platforma eRKO sa vyjadrila k novému zákonu o dobrovoľníctve
  • Nárok na 2% a nedodržanie termínu na zverejnenie špecifikácie

    Viac v spracovanej prípadovej štúdii.
  • Účasť žiaka oslobodeného z telesnej výchovy na lyžiarskom výcviku

    Môže sa žiak oslobodený od predmetu telesná výchova zúčastniť lyžiarskeho kurzu? Odpoveď môžete nájsť v spracovanej prípadovej štúdii.
  • Registrácia do Zoznamu prijímateľov 2% na rok 2017

    Posledný deň uplynie 15.12.2016. Nepremeškajte šancu stať sa prijímateľom podielu zaplatenej dane. Viac info v políčku 2% z dane.
 

Vyhľadávanie 2%

Kalendár

  •  
    01.09. - 15.12.2016
    Registrácia do Zoznamu prijímateľov 2% na rok 2017
  • Po tomto termíne sa už dodatočne nedá zaregistrovať! 
    15.12. - 15.12.2016
    Posledný deň na registráciu do Zoznamu prijímateľov 2% na rok 2017
  •  
    31.12. - 31.12.2016
    Posledný deň na použitie financií z 2%, získaných na účet v roku 2015 (za rok 2014)
  • Notárskou komorou SR. 
    15.01. - 15.01.2017
    Zverejnenie Zoznamu prijímateľov 2% pre rok 2017
  • Finančným riaditeľstvom SR 
    31.01. - 31.01.2017
    Zverejnenie ročného prehľadu prijímateľov 2% za rok 2016
  •  
    31.05. - 31.05.2017
    Posledný deň na zverejnenie špecifikácie použitia financií z 2% v Obchodnom Vestníku u tých organizácií, ktoré v roku 2015 získali na účet z 2% viac ako 3320 €
  •  
    31.05. - 31.05.2017
    Posledný deň na zverejnenie špecifikácie použitia financií z 2% a auditu organizácie v Obchodnom Vestníku u tých organizácií, ktoré v roku 2015 získali z 2% viac ako 33000 €

Platforma eRKO sa vyjadrila k novému zákonu o dobrovoľníctve

Posielam Vam v mene detskej organizacie eRko pripomienky ku navrhu zakona o dobrovolnictve.

1. Navrhujeme jeho premenovanie na "zakon o dobrovolnickej sluzbe", lebo nepostihuje celu problematiku dobrovolnictva:

    A) v súčasnom návrhu vidíme problém veľkého počtu dobrovoľníkov - členov (napr. Detských a mládežníckych) organizácii založených na členskom princípe. Tieto organizácie majú členov, ktori SU DOBROVOĽNÍCI, aj ked nie podľa dikcie tohto návrhu zákona. Napr. V eRku máme približne 1500 registrovaných vedúcich detských spoločenstiev a spolupracovníkov, ktorí dobrovoľnícky pracujú vo svojich komunitách pravidelne počas celého roka a odrobia značné počty hodín dobrovoľníckej práce. Podľa navrhovaného zákona "o dobrovoľníctve" by vlastne dobrovoľníkmi ani neboli…

    B) V nasej najvacsej dobrovolnickej akcii Dobra novina mame kazdorocne zapojenych do 5000 dobrovolnikov, ktorych riesit zmluvami podla noveho zakona by bolo kontraproduktivne a administrativne zbytocne zlozite. Na Slovensku mame a budeme mat dobrovolnikov, ktorych pracu treba uznat a moralne ocenit ale netreba ich tlacit to jednej uniformnej definicie podla zakona...

    C) Tiez deti su za urcitych okolnosti dobrovolnikmi (napr. pri nasej akcii Dobra novina), podla navrhu zakona sa za dobrovolnikov rataju len ludia od 15 rokov veku.    

Zakon nemoze riesit celu problematiku dobrovolnictva, preto nepovazujeme za vhodne, aby bol jeho nazov "Zakon o dobrovolnictve".

To, co zakon popisuje a co ma zmysel popisat su podmienky, za ktorych organizacia AK CHCE zmluvne zadefinuje svoj vztah s dobrovolnikom (a naopak). Malo by to byt jasne vymedzene podmienkami a mal by ostat priestor, aby to organizacia – ak nechce – nemusela robit. Z toho navrhnuteho textu napr. Nie je jasne, do akej miery by sme boli nuteni postupovat podla zakona v pripade akcii, na ktorych sa nam zucastnuju dobrovolnici, ktori nie su nasimi clenmi (rozne otvorene akcie ako 72 hodin, kolednicka akcia Dobra novina,…) alebo co by znamenala dobrovolnicka cinnost nad ramec povinnosti, ktore mame popisane v stanovach. Toto vytvara priestor pre dost neprehladne a problematicke situacie… Navyse pre dobrovolnikov od 15 do 18 rokov, ktorych je v detskych a mladeznickych organizaciach vela, by sme museli uzatvarat zmluvu pisomnou formou s ich zakonnymi zastupcami..

2. Dobrovolnicka cinnost podla par 3 pis c) sa moze konat aj v zahranici, takato definicia by asi mala byt aj v par 2 pis (2).

3. V par 6 ods (5) sa popisuje možnosť záväzku prijimatela alebo vysielajucej organizacie, že uhradi dobrovolnikovi naklady na nemocenske, dochodkove poistenie a poistenie v nezamestnanosti. Uvitali by sme zmienku, ze takuto uhradu v pripade schvalenia rozpoctovych prostriedkov v prislusnej rozpoctovej kapitole statneho rozpoctu moze (u)hradit aj statny organ – napr. V pripade vysielania "rozvojovych" dobrovolnikov do zahranicia pocitame s tym, ze taketo prostriedky budeme moct uhradzat z grantov dotacii MZV/SAMRS. Ak by sa takato moznost neotvorila, priprava a schvalenie zakona nedava (velky) zmysel. Ak je to realna moznost, navrhujeme ju explicitne v zakone spomenut..

Marian Caucik

eRko - HKSD


< Späť