itretisektor | Návrh novely Nariadenia vlády č. 668/2004 Z. z. o rozdeľovaní výnosu dane z príjmov územnej samospráve
  • Registrácia do Zoznamu prijímateľov 2% na rok 2017

    Posledný deň uplynie 15.12.2016. Nepremeškajte šancu stať sa prijímateľom podielu zaplatenej dane. Viac info v políčku 2% z dane.
  • Ochrana osobných údajov

    O nevyhnutných opatreniach v rámci organizovania konferencie sa dočítate v prípadovej štúdii.
  • Zmeny v školskej legislatíve - schválené NRSR v prvom čítaní

    Stredné odborné školy pozor. V rámci prvého čítania bola schválená novela zákona o pedagogických zamestnancov a školského zákona. Zmeny sa týkajú SOŠ. Viac v spracovanej legislatívnej správe.
 

Vyhľadávanie 2%

Kalendár

  •  
    01.09. - 15.12.2016
    Registrácia do Zoznamu prijímateľov 2% na rok 2017
  • Po tomto termíne sa už dodatočne nedá zaregistrovať! 
    15.12. - 15.12.2016
    Posledný deň na registráciu do Zoznamu prijímateľov 2% na rok 2017
  •  
    31.12. - 31.12.2016
    Posledný deň na použitie financií z 2%, získaných na účet v roku 2015 (za rok 2014)
  • Notárskou komorou SR. 
    15.01. - 15.01.2017
    Zverejnenie Zoznamu prijímateľov 2% pre rok 2017
  • Finančným riaditeľstvom SR 
    31.01. - 31.01.2017
    Zverejnenie ročného prehľadu prijímateľov 2% za rok 2016
  •  
    31.05. - 31.05.2017
    Posledný deň na zverejnenie špecifikácie použitia financií z 2% v Obchodnom Vestníku u tých organizácií, ktoré v roku 2015 získali na účet z 2% viac ako 3320 €
  •  
    31.05. - 31.05.2017
    Posledný deň na zverejnenie špecifikácie použitia financií z 2% a auditu organizácie v Obchodnom Vestníku u tých organizácií, ktoré v roku 2015 získali z 2% viac ako 33000 €

Návrh novely Nariadenia vlády č. 668/2004 Z. z. o rozdeľovaní výnosu dane z príjmov územnej samospráve

Z predloženej novely vyplýva, že návrh plne korešponduje s novelou, prijatou bývalou vládou 19. 5. 2010. Tou novelou, voči ktorej protestovalo 58 000 občanov SR formou Verejnej výzvy vláde SR a a verejného protestu pred Úradom vlády SR dňa 1. 6. 2010.

S ľútosťou konštatujeme, že navrhovaná novela ponecháva v platností mechanizmus, v ktorom všetky obce a mestá dostanú finančné prostriedky na záujmové vzdelávanie v centrách voľného času a v školských strediskách záujmovej činnosti podľa počtu detí s trvalým pobytom na ich území, čo znamená, že finančné prostriedky na záujmové vzdelávanie v centrách voľného času a v školských strediskách záujmovej činnosti dostanú aj tie obce, ktoré vôbec nemajú na svojom území zriadené centrá voľného času alebo školské strediská záujmovej činnosti. O tom, či vôbec a koľko prostriedkov pridelí samospráva na záujmovú činnosť detí, budú potom poslanci samospráv rozhodovať výlučne na základe svojich priorít, pričom súčasné skúsenosti ukazujú, že obce veľkú časť týchto prostriedkov využívajú na iné účely, než je výchova a vzdelávanie detí.

Novela zároveň ponecháva v platnosti zníženie koeficientov z 3,7 a 2,4 na 1,1. Súbeh týchto podmienok v praxi znamená nielen drastické zníženie finančných prostriedkov na výchovnú a vzdelávaciu činnosť v školských zariadeniach, ale aj výrazné zhoršenie podmienok prideľovania týchto financií zriaďovateľom cirkevných a súkromných centier voľného času a školských stredísk záujmovej činnosti.

S návrhom novely v takejto podobe nesúhlasíme. 


< Späť