itretisektor | Návrh novely Nariadenia vlády č. 668/2004 Z. z. o rozdeľovaní výnosu dane z príjmov územnej samospráve
  • ***Členský príspevok v športe - občianske združenia***

    Všetko o novej právnej úprave týkajúcej sa vyberania členských príspevkov v športe a jej dopade na občianske združenia (športové kluby) si môžete prečítať v spracovanom odbornom článku.
  • Kvalifikačné predpoklady na výkon opatrovateľskej služby

    O tom, či je možné na pracovnú pozíciu opatrovateľky zamestnať uchádzačku, ktorá má ukončené stredné odborné vzdelanie bez maturity v odbore masér/sanitár bez absolvovaného opatrovateľského kurzu, si môžete prečítať v spracovanej prípadovej štúdii.
 

Vyhľadávanie 2%

Kalendár

  • len tie MNO, ktorých úhrn 2% za rok 2014 je vyšší ako 3 320 EUR.  
    15.05. - 31.05.2016
    Povinnosť zverejniť presnú špecifikáciu použitia 2% v Obchodnom vestníku

Návrh novely Nariadenia vlády č. 668/2004 Z. z. o rozdeľovaní výnosu dane z príjmov územnej samospráve

Z predloženej novely vyplýva, že návrh plne korešponduje s novelou, prijatou bývalou vládou 19. 5. 2010. Tou novelou, voči ktorej protestovalo 58 000 občanov SR formou Verejnej výzvy vláde SR a a verejného protestu pred Úradom vlády SR dňa 1. 6. 2010.

S ľútosťou konštatujeme, že navrhovaná novela ponecháva v platností mechanizmus, v ktorom všetky obce a mestá dostanú finančné prostriedky na záujmové vzdelávanie v centrách voľného času a v školských strediskách záujmovej činnosti podľa počtu detí s trvalým pobytom na ich území, čo znamená, že finančné prostriedky na záujmové vzdelávanie v centrách voľného času a v školských strediskách záujmovej činnosti dostanú aj tie obce, ktoré vôbec nemajú na svojom území zriadené centrá voľného času alebo školské strediská záujmovej činnosti. O tom, či vôbec a koľko prostriedkov pridelí samospráva na záujmovú činnosť detí, budú potom poslanci samospráv rozhodovať výlučne na základe svojich priorít, pričom súčasné skúsenosti ukazujú, že obce veľkú časť týchto prostriedkov využívajú na iné účely, než je výchova a vzdelávanie detí.

Novela zároveň ponecháva v platnosti zníženie koeficientov z 3,7 a 2,4 na 1,1. Súbeh týchto podmienok v praxi znamená nielen drastické zníženie finančných prostriedkov na výchovnú a vzdelávaciu činnosť v školských zariadeniach, ale aj výrazné zhoršenie podmienok prideľovania týchto financií zriaďovateľom cirkevných a súkromných centier voľného času a školských stredísk záujmovej činnosti.

S návrhom novely v takejto podobe nesúhlasíme. 


< Späť