itretisektor | Návrh novely Nariadenia vlády č. 668/2004 Z. z. o rozdeľovaní výnosu dane z príjmov územnej samospráve
  • Nový zoznam prijímateľov 2% z dane na rok 2017 zverejnený

    Prinášame Vám oficiálny zoznam prijímateľov 2% na rok 2017.
  • Neziskovky všeobecne: Nová právna úprava platobných rozkazov II.

    Prečítajte si druhú časť odborného článku zameraného na alternatívnu formu uplatňovania peňažných nárokov.
  • Športová spoločnosť: K športovej korupcii ako novému trestnému činu

    O skutkovej podstate tohto nového trestného činu ako aj o samotných negatívnych dôsledkoch spojených s podaním žaloby a odsúdením za trestný čin športovej korupcie, si môžete prečítať v spracovanom odbornom článku.
 

Vyhľadávanie 2%

Kalendár

  • Finančným riaditeľstvom SR 
    31.01. - 31.01.2017
    Zverejnenie ročného prehľadu prijímateľov 2% za rok 2016
  •  
    31.05. - 31.05.2017
    Posledný deň na zverejnenie špecifikácie použitia financií z 2% v Obchodnom Vestníku u tých organizácií, ktoré v roku 2015 získali na účet z 2% viac ako 3320 €
  •  
    31.05. - 31.05.2017
    Posledný deň na zverejnenie špecifikácie použitia financií z 2% a auditu organizácie v Obchodnom Vestníku u tých organizácií, ktoré v roku 2015 získali z 2% viac ako 33000 €
  • Financie z daňových priznaní môžu chodiť na účty prijímateľom aj v iných dátumoch – v závislosti od toho, kedy má daňovník termín na podanie daňového priznania.  
    30.06. - 30.06.2017
    Termín na prijatie poukázaných financií na účty prijímateľov od tých, ktorí podali do 31.03.2017 daňové priznania
  •  
    31.07. - 31.07.2017
    Termín na prijatie poukázaných financií na účty prijímateľov od zamestnancov

Návrh novely Nariadenia vlády č. 668/2004 Z. z. o rozdeľovaní výnosu dane z príjmov územnej samospráve

Z predloženej novely vyplýva, že návrh plne korešponduje s novelou, prijatou bývalou vládou 19. 5. 2010. Tou novelou, voči ktorej protestovalo 58 000 občanov SR formou Verejnej výzvy vláde SR a a verejného protestu pred Úradom vlády SR dňa 1. 6. 2010.

S ľútosťou konštatujeme, že navrhovaná novela ponecháva v platností mechanizmus, v ktorom všetky obce a mestá dostanú finančné prostriedky na záujmové vzdelávanie v centrách voľného času a v školských strediskách záujmovej činnosti podľa počtu detí s trvalým pobytom na ich území, čo znamená, že finančné prostriedky na záujmové vzdelávanie v centrách voľného času a v školských strediskách záujmovej činnosti dostanú aj tie obce, ktoré vôbec nemajú na svojom území zriadené centrá voľného času alebo školské strediská záujmovej činnosti. O tom, či vôbec a koľko prostriedkov pridelí samospráva na záujmovú činnosť detí, budú potom poslanci samospráv rozhodovať výlučne na základe svojich priorít, pričom súčasné skúsenosti ukazujú, že obce veľkú časť týchto prostriedkov využívajú na iné účely, než je výchova a vzdelávanie detí.

Novela zároveň ponecháva v platnosti zníženie koeficientov z 3,7 a 2,4 na 1,1. Súbeh týchto podmienok v praxi znamená nielen drastické zníženie finančných prostriedkov na výchovnú a vzdelávaciu činnosť v školských zariadeniach, ale aj výrazné zhoršenie podmienok prideľovania týchto financií zriaďovateľom cirkevných a súkromných centier voľného času a školských stredísk záujmovej činnosti.

S návrhom novely v takejto podobe nesúhlasíme. 


< Späť