itretisektor | Návrh novely Nariadenia vlády č. 668/2004 Z. z. o rozdeľovaní výnosu dane z príjmov územnej samospráve
  • Vážna novela zákona o neziskových organizáciách

    Osobná zodpovednosť členov správnej rady a riaditeľov n.o. - prelomenie zodpovednosti právnickej osoby prvýkrát v zákone o neziskových organizáciách - Centrálny portál pre neziskový sektor podáva podnet na RADU vlády pre MVO a Úrad splnomocnenca o okamžité riešenie tejto situácie
  • ***Úprava majetku neziskových organizácií***

    Dňa 15. 1. 2018 nadobudne účinnosť novela zákona č. 4/2018 ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 578/2004 Z. z., ktorou sa upraví nakladanie s majetkom neziskových organizácií. Viac v zverejnenej legislatívnej správe.
  • ***Newsletter č. 3***

    V stredu sme zaslali v poradí 3. Newsleter, v ktorom nájdete, mimo iné, aj manuál na prihlasovanie sa do elektronických schránok.
 

Vyhľadávanie 2%

Kalendár

  • Žiadne udalosti.

Návrh novely Nariadenia vlády č. 668/2004 Z. z. o rozdeľovaní výnosu dane z príjmov územnej samospráve

Z predloženej novely vyplýva, že návrh plne korešponduje s novelou, prijatou bývalou vládou 19. 5. 2010. Tou novelou, voči ktorej protestovalo 58 000 občanov SR formou Verejnej výzvy vláde SR a a verejného protestu pred Úradom vlády SR dňa 1. 6. 2010.

S ľútosťou konštatujeme, že navrhovaná novela ponecháva v platností mechanizmus, v ktorom všetky obce a mestá dostanú finančné prostriedky na záujmové vzdelávanie v centrách voľného času a v školských strediskách záujmovej činnosti podľa počtu detí s trvalým pobytom na ich území, čo znamená, že finančné prostriedky na záujmové vzdelávanie v centrách voľného času a v školských strediskách záujmovej činnosti dostanú aj tie obce, ktoré vôbec nemajú na svojom území zriadené centrá voľného času alebo školské strediská záujmovej činnosti. O tom, či vôbec a koľko prostriedkov pridelí samospráva na záujmovú činnosť detí, budú potom poslanci samospráv rozhodovať výlučne na základe svojich priorít, pričom súčasné skúsenosti ukazujú, že obce veľkú časť týchto prostriedkov využívajú na iné účely, než je výchova a vzdelávanie detí.

Novela zároveň ponecháva v platnosti zníženie koeficientov z 3,7 a 2,4 na 1,1. Súbeh týchto podmienok v praxi znamená nielen drastické zníženie finančných prostriedkov na výchovnú a vzdelávaciu činnosť v školských zariadeniach, ale aj výrazné zhoršenie podmienok prideľovania týchto financií zriaďovateľom cirkevných a súkromných centier voľného času a školských stredísk záujmovej činnosti.

S návrhom novely v takejto podobe nesúhlasíme. 


< Späť