Odplatné zabezpečenie mediálneho priestoru ako predmet dane z pridanej hodnoty
Správca dane rozhodnutím určil objednávateľovi rozdiel dane z pridanej hodnoty, keď mu na základe vykonanej daňovej kontroly neuznal oprávnenosť odpočítania dane od dodávateľa za poskytnutie reklamného priestoru za účelom prezentácie objednávateľa ako reklamného partnera podujatia. Podujatie s logom objednávateľa a údajom o predmete jeho činnosti malo byť prezentované tlačovinami, na dohodnutej webovej stránke a poďakovaním moderátorom pred každým koncertom. Správca dane dospel k záveru, že objednávateľovi nebola dodaná služba, ktorá je predmetom DPH, pretože dodávateľ nezabezpečil reklamu objednávateľa a jeho ekonomickej činnosti, ale jeho prezentáciu ako reklamného partnera podujatia. Správca dane uviedol, že sporné plnenie považuje za sponzoring, pretože jeho cieľom nebolo sprostredkovania odkazu verejnosti o existencii a vlastnostiach určitého výrobku, ale aktivita tretej osoby, ktorú objednávateľ finančne podporil a preto mal byť uvedený na reklamných materiáloch ako reklamný partner.