Odklad povinností k skládkovaniu odpadov

Prinášame dopad zmeny zákona k oprave odkladu skládkovania odpadov.


Dňa 7. novembra 2024 poslanci NR SR nečakane rozhodli, že povinnosť úpravy odpadu sa odkladá o ďalšie 2 roky. Nejde o rovnaký odklad úpravy odpadu ako po minulé roky, lebo ten platil pre všetkých bez výnimiek.


Zmeny k úpravám odpadu pred skládkovaním


Oprava chyby v zákone o odpadoch – skládkovanie na skládke

12/12/2024
Zmeny k daňovým predpisom od roku 2025

Zmeny viacerých daňových právnych predpisov prináša novela Zákona o DPH, ktorú schválila NRSR. Zmeny prinášajú napr. aj oslobodenie od transakčnej dane neziskových organizácií.


Viac TU:


Novela daňových zákonov – upravené znenie

12/12/2024
Náklady odstránenia reklamnej stavby

Ako sa vysporiadať s nelegálnymi reklamnými stavbami a nákladmi za ich odstránenie?


Viac nájdete tu:


Odstránenie reklamnej stavby obcou a vymáhanie nákladov odstránenia


 

12/12/2024
ntb
Prinášame pre vás možnosť naučiť sa pracovať s portálom isamosprava.sk.
Ukážeme vám jeho hlavné možnosti...
book
Pripravili sme prehľadný manál pre kandidátov na funkciu poslanca a predsedu VÚC v komunálnych...
book
Pripravili sme prehľadný manuál pre kandidátov na funkciu poslanca obce, mesta a mestskej časti v...

Prínos reklamy športového loga a dopad na zvýšenie odbytu

Žalobca sa domáhal zrušenia rozhodnutia správcu dane, ktorý mu určil rozdiel v sume nadmerného odpočtu z dôvodu vynaloženia financií na reklamu spočívajúcu v uvedení loga v reklamnej kampani športového klubu, pričom nepreukázal ako táto reklama súvisela s jeho obchodom a nepreukázal ani, že jej cieľom bola podpora odbytu tovaru alebo poskytovania služieb žalobcom.

Žalobca na ústnom pojednávaní pred správcom dane uviedol, že reklamné služby boli použité na prezentáciu spoločnosti, pričom v danom roku zvýšil svoj hospodársky výsledok oproti predchádzajúcemu roku. Uvedené tvrdenie správca dane preveril a zistil, že nebolo pravdivé.

V zmluve o reklame uzatvorenej medzi žalobcom (objednávateľ) a spoločnosťou X. (priamy dodávateľ) bol špecifikovaný predmet zmluvy, ktorým malo byť zabezpečenie a realizácia objednanej reklamy a propagácia, teda dodávateľ sa zmluvne zaviazal, že zabezpečí aj výrobu samotnej reklamy a reklamného spotu, technicky ju prevedie a zabezpečí jej odvysielanie. Spoločnosť X však uviedla, že má uzatvorenú zmluvu so žalobcom, a že v danom prípade sa nejedná o výrobu reklamných materiálov, ale o zabezpečenie reklamného priestoru. Dokazovaním bol preukázaný len prenájom reklamného priestoru na billboardoch a LED obrazovkách.

Obsah je prístupný len pre používateľov s licenciou. Prosím , alebo ak ešte nemáte licenciu, prejdite SEM.
Žiadosť o licenciu na mieru

Oboznámil som sa so spracúvaním osobných údajov