Prínos reklamy športového loga a dopad na zvýšenie odbytu
Žalobca sa domáhal zrušenia rozhodnutia správcu dane, ktorý mu určil rozdiel v sume nadmerného odpočtu z dôvodu vynaloženia financií na reklamu spočívajúcu v uvedení loga v reklamnej kampani športového klubu, pričom nepreukázal ako táto reklama súvisela s jeho obchodom a nepreukázal ani, že jej cieľom bola podpora odbytu tovaru alebo poskytovania služieb žalobcom.
Žalobca na ústnom pojednávaní pred správcom dane uviedol, že reklamné služby boli použité na prezentáciu spoločnosti, pričom v danom roku zvýšil svoj hospodársky výsledok oproti predchádzajúcemu roku. Uvedené tvrdenie správca dane preveril a zistil, že nebolo pravdivé.
V zmluve o reklame uzatvorenej medzi žalobcom (objednávateľ) a spoločnosťou X. (priamy dodávateľ) bol špecifikovaný predmet zmluvy, ktorým malo byť zabezpečenie a realizácia objednanej reklamy a propagácia, teda dodávateľ sa zmluvne zaviazal, že zabezpečí aj výrobu samotnej reklamy a reklamného spotu, technicky ju prevedie a zabezpečí jej odvysielanie. Spoločnosť X však uviedla, že má uzatvorenú zmluvu so žalobcom, a že v danom prípade sa nejedná o výrobu reklamných materiálov, ale o zabezpečenie reklamného priestoru. Dokazovaním bol preukázaný len prenájom reklamného priestoru na billboardoch a LED obrazovkách.