Odklad povinností k skládkovaniu odpadov

Prinášame dopad zmeny zákona k oprave odkladu skládkovania odpadov.


Dňa 7. novembra 2024 poslanci NR SR nečakane rozhodli, že povinnosť úpravy odpadu sa odkladá o ďalšie 2 roky. Nejde o rovnaký odklad úpravy odpadu ako po minulé roky, lebo ten platil pre všetkých bez výnimiek.


Zmeny k úpravám odpadu pred skládkovaním


Oprava chyby v zákone o odpadoch – skládkovanie na skládke

12/12/2024
Zmeny k daňovým predpisom od roku 2025

Zmeny viacerých daňových právnych predpisov prináša novela Zákona o DPH, ktorú schválila NRSR. Zmeny prinášajú napr. aj oslobodenie od transakčnej dane neziskových organizácií.


Viac TU:


Novela daňových zákonov – upravené znenie

12/12/2024
Náklady odstránenia reklamnej stavby

Ako sa vysporiadať s nelegálnymi reklamnými stavbami a nákladmi za ich odstránenie?


Viac nájdete tu:


Odstránenie reklamnej stavby obcou a vymáhanie nákladov odstránenia


 

12/12/2024
ntb
Prinášame pre vás možnosť naučiť sa pracovať s portálom isamosprava.sk.
Ukážeme vám jeho hlavné možnosti...
book
Pripravili sme prehľadný manál pre kandidátov na funkciu poslanca a predsedu VÚC v komunálnych...
book
Pripravili sme prehľadný manuál pre kandidátov na funkciu poslanca obce, mesta a mestskej časti v...

Zadanie zákazky výlučne dobrovoľníckym organizáciám

Zdravotnícka agentúra vyhlásila výberové konanie s cieľom zadať na základe zmluvy služby urgentnej a pohotovostnej zdravotníckej prepravy pre územie patriace do jej právomoci dobrovoľníckym organizáciám.

Sociálne družstvo, ktoré vykonáva činnosť spočívajúcu v zabezpečovaní služby jednoduchej a ošetrovateľskej zdravotníckej prepravy sanitnými vozidlami, sa domnievalo, že uvedené verejné obstarávanie obsahuje nezákonné ustanovenia, ktoré mu bránili v účasti na tomto verejnom obstarávaní. Tvrdilo, že vnútroštátna úprava je v rozpore s článkom 10 písm. h) smernice 2014/24 v spojení s jej odôvodnením 28 z dôvodu, že povoľuje priame zadanie služieb urgentnej a pohotovostnej zdravotníckej prepravy na základe zmluvy výlučne dobrovoľníckym organizáciám, a teda s vylúčením sociálnych družstiev. Na účely priameho zadania urgentných a pohotovostných služieb na základe zmluvy tento článok 10 písm. h) totiž v celom rozsahu považuje sociálne družstvá za dobrovoľnícke združenia.

Prejudiciálna otázka znela:

„Bráni článok 10 písm. h) smernice [2014/24] – a spolu s ním aj odôvodnenie 28 tejto smernice – vnútroštátnej právnej úprave, ktorá stanovuje, že služby [pohotovostnej a urgentnej] zdravotníckej prepravy môžu byť na základe zmluvy prednostne zadané len dobrovoľníckym organizáciám – za predpokladu, že sú aspoň šesť mesiacov zapísané v Jednotnom vnútroštátnom registri tretieho sektora, sú členmi siete združení a sú akreditované v súlade s regionálnymi sektorovými predpismi (v prípade potreby) a že toto zadanie zaručuje poskytovanie služby v rámci systému, ktorý účinne prispieva k sociálnemu účelu a sleduje ciele solidarity, a to za podmienok ekonomickej efektívnosti a primeranosti, ako aj v súlade so zásadami transparentnosti a zákazu diskriminácie – pričom medzi možnými poskytovateľmi predmetných služieb neuvádza iné neziskové organizácie, konkrétne sociálne družstvá ako neziskové sociálne podniky?“

Obsah je prístupný len pre používateľov s licenciou. Prosím , alebo ak ešte nemáte licenciu, prejdite SEM.
Žiadosť o licenciu na mieru

Oboznámil som sa so spracúvaním osobných údajov