Zákonnosť spracovania osobných údajov zákazníkov pri online predaji cestovných lístkov
Sťažovateľ podal sťažnosť proti žalovanému, ktorý pri online predaji cestovných lístkov vyžadoval od zákazníkov uvedenie oslovenia (“pán” alebo “pani”). Sťažovateľ tvrdil, že toto spracovanie údajov nie je v súlade so zásadami zákonnosti a minimalizácie údajov podľa GDPR. CNIL (francúzska komisia pre ochranu osobných údajov) však sťažnosť zamietla.
Sťažovateľ sa obrátil na súd, ktorý následne predložil otázky Súdnemu dvoru Európskej únie na prejudiciálne konanie. Hlavné otázky prípadu boli:
- Či je spracovanie údajov o oslovení zákazníkov nevyhnutné na plnenie zmluvy alebo na účely oprávnených záujmov žalovaného.
- Či je možné zohľadniť zvyklosti v obchodnej komunikácii pri posudzovaní nevyhnutnosti spracovania údajov.
- Či zákazníci môžu namietať proti spracovaniu týchto údajov na základe svojej konkrétnej situácie.